Lekce

 

KLIMATICKÁ ZMĚNA LEKCE:

Příčiny a důsledky změny klimatu
Uhlíková stopa
Za vším hledej emise
Změna klimatu – je to všechno jenom hra?

Lekce ke stažení na tomto odkaze.

MIGRACE LEKCE:

Jak žít společně
Jedna planety, dva světy
Migrace v čase
Moc zlých slovíček
Otevřené hranice
Příběhy migrace
Film Šadí – máme co nabídnout
Všichni jsme odněkud přišli
Ze Sýrie do Evropy

Lekce ke stažení na tomto odkaze.

MEZINÁRODNÍ NEROVNOST Nežijeme v rovnoprávním světě – je to fér?
Hra na obchod
Vzdělání může měnit svět
Lékařská péče v rozvinutém a rozvojovém světě
Bohatí chudí, chudí bohatí
Co mohu udělat já?Lekce ke stažení na tomto odkaze.
GENDER Rovná práva – co nám stojí v cestě?
Odhalování genderových stereotypů
Dívky ve školách? Výhra pro všechny
Platová nerovnost
Mise: genderová nerovnostLekce ke stažení na tomto odkaze.

Lekce do výuky (TLU neboli teaching learning unit) jsou v rámci projektu Get up and Goals!  od října 2019 do října 2020 postupně publikovány a aktualizovány a postupně je možné je bezplatně stáhnout ve 12 jazycích zemí zapojených do projektu. Najdete je na https://getupandgoals.eu/resources/tlus. Lece v češtině najdete tamtéž při zadání filtru jazyka.

Sady lekc k tématům jsou pečlivě sestaveny, testovány učiteli a opírají se o „východiska témat“, aby bylo možné do předmětů ve škole začlenit čtyři hlavní témata projektu Get up and Goals!: změna klimatu, genderová nerovnost, mezinárodní nerovnost, globální migrace.

Kromě tohoto všeobecného cíle je smyslem jednotek TLU dosáhnout dvou níže uvedených konkrétních cílů.

  1. Z hlediska obsahu je cílem těchto jednotek učinit komplexitu pochopitelnou prezentováním jednotlivých důkazů, příčin a důsledků, přičemž každá z těchto oblastí je naplánována na jednu nebo více studijních fází. Každá jednotka TLU je navržena modulárně, aby se učitel mohl rozhodnout, které fáze použije a které vynechá, aby se přitom nevytratil celkový přístup.
  2. Z didaktického hlediska každá jednotka TLU nabízí žákům progresivní posun od naivních představ k fundovaným vědomostem. K tomuto posunu dochází prostřednictvím interaktivního učení: v každé fázi učitel nabízí vědecký obsah prostřednictvím výzkumných metod, hloubkového studia a zaměřením na studenta. Konečná fáze (zvaná „meta-kognice“) završuje výukové a učební jednotky posílením nabyté zkušenosti a upevněním povědomí o významu vzdělávací cesty.

 

odebírejte novinky ze světa
globálního rozvojového vzdělávání

Čas od času Vám pošleme informace týkající se výuky globálních témat. Odběr můžete kdykoli zrušit.


Partneři

© 2019 GET UP AND GOALS!  |  admin |